Kahoot in groep 3

Als I-coach op school probeer ik vaak nieuwe dingen in mijn groep uit op ict gebied. Nu is Kahoot niet heel nieuw, maar voor deze kinderen in de groep die ik het laatste deel van het schooljaar had wel.
De uitdaging in het SBO is vaak het niveauverschil, en dit is ook de drempel voor collega's om zulke tools niet in te zetten: "dat kunnen ze toch niet, veel te moeilijk, voordat ze dat door hebben." 
geloof me, ze hebben het eerder door dan je denkt. Ik heb het nu 3 of 4 keer gedaan en ze zoeken zelf de login website www.kahoot.it op en loggen in met de game pin.
Om die niveauverschillen te tackelen zet ik sommige kinderen samen aan een computer, of ik gebruik de team modus, en maak dan zelf de teams waarbij ik verschillende niveau's bij elkaar zet en iedereen deel kan nemen aan de quiz.

Ik maakte voor de ze groep een Kahoot over letterfamilies. Deze staat hier. Ook omdat we op school aan de slag gaan met de methodiek van Jose Schraven (daarover later meer) Ze hebben daadwerkelijk geleerd in welke categorie de verschillende letters horen. Ze willen elke dag wel spelen, de competitie maakt het spannend.
Dat maakt overigens ook dat het soms uitdagend is, want sommigen kunnen erg slecht tegen hun verlies....

gebruiken jullie ook Kahoot in je groep?

Reacties