Weektaak



 Ik ben de afgelopen tijd aan het stoeien geweest met een weektaak en zelfstandig werken. De kinderen op school vinden het heel lastig om zelfstandig aan de slag te gaan, vandaar dat we dit vroeg willen stimuleren en al snel willen beginnen met een weektaak. Nu heb ik geen zin om op vrijdag allemaal werkbladen te maken/ zoeken en te kopiëren, dus heb ik lang gedacht over wat er dan in te stoppen.

Ik kwam op het volgende:

  • herhalingsles woordenschat uit taal staal. Deze is na de toets eigenlijk, maar is prima zelfstandig te maken.
  • De bladzijden van het staal spelling werkboek. En dan de 1 ster opdrachten. (gaat dit heel goed bij sommigen dan zullen zij ook de twee sterren opdrachten maken)
  • twee bladzijden uit het pennenstreken oefenboek
  • vanaf donderdag de "andere tekstsoort" bij nieuwsbegrip XL
  • twee taken van taalblobs
  • woordenschatpuzzel
  • extra: leesboek uitlezen en vlag invullen.

Hier ga ik mee starten en ben benieuwd hoe dit gaat werken. Om het voor de kinderen overzichtelijk te maken heb ik een afkruis 
blad gemaakt. Deze kun je downloaden in een bewerkbaar publisher bestand door op de afbeelding te klikken.
Hier kun je de pdf downloaden van mijn weektaak

Reacties