Verder met Classdojo

Het afgelopen schooljaar heb ik Classdojo (www.classdojo.com) uitgeprobeerd in mijn groep. Ook collega's hebben het in hun groep geintroduceerd en het is een groot succes! Het werkt super en de kinderen doen het ervoor.
Na veel neuzen op Pinterest kwam ik ontzettend leuke ideeën tegen om classdojo in te zetten in je groep met beloningssystemen. Ik heb een paar ideeën verzameld en allemaal samengebracht op een dojo bord in in mijn groep. Op de website van classdojo kun je ook allemaal plaatjes downloaden. Ik heb voor elk kind het monster van hun naam geprint en gelamineerd. Het Beloningssysteem van vorig jaar is nog steeds de basis, net als de beloningskaart die in een eerder bericht staat. De toevoeging die er bij is dat de kinderen bij elke 100 punten bij een club horen. Dit is dan te zien op het bord, waardoor de uitdaging nog groter wordt om punten te verdienen. Ik overweeg nog om tags te maken die ze kunnen sparen bij elke 100 punten.

Bij elke 10 punten kunnen ze 1 euro verdienen. Deze heb ik van het blog van juf Inger
Met dit geld kunnen ze beloningen kopen, beginnend bij 5 euro tot 25 euro. De beloningen varieren van een sticker kiezen tot 15 minuten op youtube.

Als laatste hangt er ook een groepsbeloningssysteem aan vast. De Dojo meter laat zien hoeveel punten ze hebben als groep en bij 1000 punten (ik heb een groep van 10 leerlingen momenteel) kunnen ze een groepsbeloning verdienen. deze bedenken we samen.

We zijn er heel enthousiast aan begonnen en de kinderen vinden het super dat ze geld verdienen.
De onderdelen voor dit dojobord kun je hier downloaden. Als je dit ook doet in je klas, lees ik graag je ervaringen! Ook aanvullingen van beloningen zijn altijd welkom.

club rosetten
beloningskaartjes
mapjes voor de beloningskaartjes
dojo meter (van www.aprimaryowl.blogspot.com)

Reacties