Goede voornemens

Kerstvakantie is voorbij, morgen weer aan de slag in mijn groep.

Toetsperiode

De vakantie heeft me erg goed gedaan, even twee weken niet met school bezig geweest, al ben ik stiekem wel nog een uurtje geweest om voor te bereiden en de vissen te voeren.
En na de vakantie: de CITO toetsen. Voor het eerst kijk ik er eigenlijk naar uit. We hebben de afgelopen periode erg hard gewerkt. Ik heb nu ook voor het eerst een eigen club, die ik met niemand hoef te delen. Dus nu zullen de toetsen aantonen of het resultaat heeft gehad. Eigenlijk is het voor mij spannender dan voor de kinderen denk ik.
Eerst nog twee dagen "normaal'  en dan begint het toets festijn. Ik moet de kinderen wel morgen meteen voorbereiden op wat komen gaat, maar dan hebben ze twee dagen de tijd om te wennen.

Terug naar de normale gang van zaken

Er komt ook een nieuwe leerling morgen. Tijd om de regels weer aan te scherpen met de groep en ze weer te bespreken. Ook consequent zijn is weer even een issue de komende tijd. De periode voor de kerstvakantie is altijd erg hectisch en vooral voor onze doelgroep extra stressvol, dus dan zie je af en toe wat meer door de vingers. Zo kwam een leerling met ADHD vlak voor de vakantie naar me toe en vroeg: "Juf, wordt je al gek van mij? mijn moeder wel namelijk." Een ander meisje  met ADHD riep de laatste tijd steeds het antwoord op een vraag door de klas, gevolgd door " Sorry!" . Tot overmaat van ramp besloot de aannemer van de nieuw te bouwen wijk naast de school dat het voor de vakantie tijd was om twee weken lang te gaan heien, wat de chaos compleet maakte. Maar vanaf morgen is het weer consequent de regels volgen.
Het blijft voor mezelf ook een aandachtspunt, dat consequent zijn, maar het gaat me steeds beter af. Je moet wel, in het SBO, de kinderen hebben het nodig.


Reacties